Taimipöydän kuulumisia

Tänään tuli piiloteltua multaan Kähäräminttua sekä pensastomaatti "Tiny Timiä".

Kähärämintun pitäisi olla monivuotinen. Ajattelin istuttaa sen kyllä ruukkuun,kun olen saanut käsityksen,että mintut ovat kovia leviämään ja se ei oikein sovi noihin minun pienehköihin kasvatuslaatikoihini.
Koska olen kova teenjuoja,ajattelin kokeilla sitä tuoreena/kuivattuna teen mausteeksi, samoin kuin jo aiemmin kylvämääni sitruunaruohoa.


Pensastomaatti "Tiny Tim"


Mustasilmäsusannat pitäisi latvoa,kun ovat venahtaneet jo tukikeppiensä yläosaan asti


Riippapetuniat kaipaavat pian myös latvomista


Jotain haivenia kurkistaa Sitruunaruohopurkista

Basilika näyttää ihan lupaavalta


Samoin persilja.Joudun sitä joka vuosi kasvattamaan,koska en saa sitä kasvamaan monivuotisena.


Melonintaimet pääsivät omiin potteihinsa kasvamaan. Jännittää miten mahtaa kasvattelu tälläkertaa onnistua.


Tomaatit ovat taas venahtaneet. Osa kasvaa ihan hyvin..


..mutta osassa on hiukan tällaista valkoista läiskää. Onkohan sitten ollut asialla liian kuuma auringonvalo tai liika lannoitus??







2 kommenttia:

  1. Samaa Tiny Timiä istutin just :) Sun vesimelonit on lähtenyt hyvin kasvuun. Mulla ei itänyt kuin 1 siemen ja sekin nyypähti koulinnan jälkeen :( Nyt on kokonaisesta melonista siemenet mullassa, ja jotain elonmerkkiä siellä näkyy.

    Nuo sun tomaatit on mahtavan rotevia, millä lannoitat niitä ? Mä en ole vieläkään muistanut ostaa lannoitetta.

    VastaaPoista
  2. Annoin alkutujauksena kanankakkarakeita ja nyt olen lannoitellut joka kastelukerta ihan sillä "vaaleanpunaisella jauheella".
    Kertaalleen olen istuttanut tomaatit jo syvemmälle multaan.

    Kokeilen ensimmäistä kertaa pensastomaattia, kiva kun siitä ei tarvitse poistaa varkaita :)

    VastaaPoista

Kiitos vierailusta blogissani!
Kaikenlaiset kommentit ja viestit ovat tervetulleita :)