HÄÄTÖ ISKEE

Huomasin tänään,että keväällä tilaamieni valkoisten tiikerililjojen mukana on tullut pari ihan jotain muuta liljaa kuin tiikeri-sellaisia. Toivottavasti kaikki loput yksilöt ovat sitten ihan sitä mitä pitääkin.
Koska nämä salamatkustajat eivät ole väriltään ihan sitä mistä tykkään tulevat he saamaan siirron kukittuaan tuohon erääseen perennaryhmään johon olen ihan tarkoituksella kerännyt joitakin väreiltään ei niin mun suosikkikukkiani.

Osaisiko joku kukkien ulkonäön perusteella tunnistaa mikähän liljalaji on kysymyksessä?? Varsi ei ole kovin korkea,toki ovat vastaistutettuja,joten ei ehkä vielä olekaan kehittynyt tänä kesänä täyteen mittaansa.



Sarjassamme en voi edes ymmärtää miksi olen vaivautunut siemenestä joskus kasvattamaan ja vielä ihan omituisen sopimattomaan paikkaan moisia istuttamaan edustavat nämä jonkinsortin hohdekukat. Kun ei tykkää niin ei tykkää. Heillekin tulee häätö syksymmällä tuonne keltaisten sekä oranssien kukkien penkkiin,kun ovat tuossa mun maisemaani häiriköineet jo muutaman vuoden.

Tuonne keltaisten tarha-alpien seuraan pääsevät

Tänään on ollut taas mitä mukavin kesäsää ja hyttysetkin tuntuvat kadonneen jonnekin hukkapiiloon. Toivottavasti loppuviikko menee yhtä hyvissä merkeissä :)


16 kommenttia:

  1. Olen tosi huono muistamaan nimiä, mutta sulla on kyllä ihania kukkia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa,kun väri/tuoksuliljat alkavat pian kukkia :)

      Poista
  2. Nimeä en tiedä, mutta kyllä onkin kaunis lilja.

    VastaaPoista
  3. Nimeä minäkän en tiedä mutta minustakin lilja on kaunis Se tietysti on eri juttu mitää väriä kerää

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Tuo väri ei vain sovi yhtään tuolle paikalle,johon sen olen istuttanut.

      Poista
  4. Mun mielestä tuo näyttää Buff Pixieltä, jota mä tilasin mutta sain (ällöjä) keltaisia. Ne on mun blogissa esillä ja tässä linkki http://elamaajaelamyksia.blogspot.fi/2012/05/vinkkeja-kaivataan.html mihin laitoin aikoinaan sen kuvan. Mun mielestä tuo on ihana väri...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katselin kuvia vielä lisää kuvahauan avulla noista Buff Pixieistä ja hyvin samanlaisilta näyttävät. Kiitos Pirkko :)

      Poista
  5. Kauniita ovat joka tapauksessa:)

    VastaaPoista
  6. Mulla on ihan samoja oransseja liljoja. Alunperin penkissä oli muitakin, mutta nuo orannsit "söivät" kaikki muut värit ja vain ne jäivät jäljelle. En minäkään muista noitten nimeä. Kaikenmaailman vaaleanpunaisia "Lollipop"-liljoja mulla oli niitten kaverina, mutta vain nuo oranssit ovat jäljellä...Minä tykkään kyllä niistäkin, mutta olisi kiva, jos olisi muitakin värejä jäljellä!

    Satu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuossa penkissä on sellaisia värejä,jotka tosiaankaan eivät sovi noin oranssien kukkien kanssa. Etenkin juuri auenneet vaaleanpunaiset liljat eivät passaa ollenkaan noiden uusien tulokkaiden kanssa.

      Poista
  7. Jostain syystä minä tykkään liljasta kun liljasta, värillä ei niin väliä :D

    VastaaPoista
  8. Kelta-oranssi -penkistäsi tulee varmasti upea. Itse pidän niistä väreistä.
    Mutta ymmärän hyvin, jos olet tavoitellut jotakin muuta väriä juuri tiettyyn kukkapenkkiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi on tullut järjestettyä niillekin oma kasvupaikkansa,kun en kuitenkaan raaski poiskaan antaa/hävittää niitä.

      Poista

Kiitos vierailusta blogissani!
Kaikenlaiset kommentit ja viestit ovat tervetulleita :)