OMA SOPPI

Jos tyttären muuton myötä fiilikset ovat olleet hiukan haikeat,niin jotain hyvääkin asiasta voi löytää. Hänen huoneensa tyhjennyttyä olen raahannut sinne omia kamojani  ajatuksena tehdä huoneesta itselleni askarteluhuone. 
Saan kaikki tilpehöörini yhteen paikkaan,eikä aina tarvitse olla kaivelemassa yhtä tavaraa sieltä ja toista täältä,kun inspis iskee Eikä myöskään tarvitse heti olla  siirtämässä kesken olevia juttuja pois näkyviltä jonnekin vaatehuoneen perukoille niinkuin aiemmin.

Täällä aion myös nukkua. Olen niin huonouninen,että heräilen herkästi kaikenlaisiin ääniin,joten isännän kuorsaus aiheuttaa mulle unettomia öitä ja mun krohinani hälle samoin. 
Voidaan sitten sopia tärskyt jomman kumman makkariin  tarvittaessa :D

Pääasiassa huone on kalustettu kirppiskamalla ja ale-löydöillä,joten isoja investointeja ei ole tarvinnut tehdä. 
Tapetin väri ei niin ole minun makuuni,mutta ehkä mun silmäni tähänkin tottuu.

Messinin sohvasänky sekä sängynpäädyn pikkupöytä ovat kirppikseltä.  Pikkupöydän lampun äitini on huutanut huutokaupasta.
Tyynyjen pääliset ompelin esikoisen vauva-aikaisista liinavaatteista.

 Pitsiverhot olen joskus pelastanut sukulaisen Kontti-kuormasta ja kirjoituspöytä on kuopuksen vanha.
Toivottavasti unensieppari ikkunalla pitää hyvistä unista huolen

Senkki Jyskin alesta niinkuin myös sohvasängyn runkopatja. Nurkassa keskeneräinen mosaiikkitaulu. Joskohan sekin nyt valmistuisi ripeämmässä tahdissa.

Nojatuoli ja rahi kirppikseltä. Tuunaan senverran jossainvaiheessa tuota tuolia,että maalaan käsinojat ja jalat valkoisiksi ja ehkä tuon säilytysrahinkin voisi päälystää. 
Rahin kangas on oikeasti vaalean beige,mutta jotenkin valo on vääristänyt sen värin tässä kuvassa oudoksi.
Kelpaa mun nyt sitten ottaa kudin käteen ja nostaa kintut ylös :)

Mies osti mulle näin kauniin pitsilampun


 Työkaverin luota löytyi näin nätti ja muhkea tiffany-valaisin

Eikä sovi unohtaa yhtä tärkeimmistä: iso teemuki,jonka ostin itselleni tuliaisiksi Azoreilta, lämpimiä teehetkiä varten

Seinille,kun vielä saisi tauluja tms. niin vaikuttaisi viihtyisämmältä. Pitänee panna mosaiikkitaidetta tulemaan :)

17 kommenttia:

  1. Ihana oma soppi sulla!!! Mulla on samat kuviot menossa, Poika muutti pois ja teen hänen huoneestaan itselleni studion, jossa voin askarrella ja jättää kamppeet levälleen ja taas jatkaa kun huvittaa. Mutta sun huone on ihan valmis, tosin kuin mulla. En edes ottanut kuvaa, huoneessa mm graffitteja siellä täällä ja vaatekaappi purettu risana pois (eikä alla ole parkettia!). Nyt remonttimies parhaillaan ahkerana hommia ja mä mietiskelen sisustusta.

    VastaaPoista
  2. Tuolla kelpaa askarrella ja heilutella puikkoja! Sisustuskin on soma ja vieläpä kierrätysideaa parhaimmillaan :).

    VastaaPoista
  3. Ihanan romanttinen huone, jonne hyvin mahtuu työskentelemään ja nukkumaan. Me olemme Ukkokullan kanssa nukkuneet jo monta vuotta eri makkareissa ja se on kummankin mielestä ihan mukavaa. Appiukon sairastaessa Ukkokulta oli kovilla, eikä saanut nukuttua. Minä kuorsaan ja krohisen ja meillä on muutenkin eri rytmi. Onneksi meillä oli silloin tytön huone tyhjänä ja hän saattoi muuttaa sinne. Silloin tuntui kauhealta, kun Ukkokulta halusi eri huoneeseen. Tuntui, kuin hän jättäisi minut. Pian siihen tottui ja nyt on mukavaa, kun kumpikin voi lukea ja nukkua omaan tahtiinsa häiritsemättä toisen unirytmiä. Joku unitutkija kerran sanoikin, että nukkumisen ja unen laadun kannalta olisi hyvä, jos jokaisella olisi oma makuuhuone. Treffejä voi tehdä ja tuleepa elämässä enemmän vaihtelua, kun voi sunnuntaiaamuna kömpiä "vieraaseen" vuoteeseen.
    On sinulla mukavan osaava mies, noin kauniin lampun osasi ostaa!

    VastaaPoista
  4. Oi, näyttää kivalta!!! Kyllä tuolla sun kelpaa majailla :) Tykkäisin kans tommosesta tiffanyvalaisimesta.

    VastaaPoista
  5. Vau, ihan oma huone! Tietysti lapsen poismuutto kirpaisee, muta ihanaa keskittyä nyt huoneen sisustamiseen. Se vähän helpottaa. Mukavan näköista sinulle on tulossa.

    VastaaPoista
  6. Tuollainen huone pitäisi olla joka naisella!

    VastaaPoista
  7. Voi kun ihana oma tila sinulla! Ajatukset ovat olleet samantyyliset täälläkin, tekisinkö tyttären huoneesta itselleni jonkinlaisen oleskeluhuoneen, mutta en minä osaisi sisustaa sitä noin somasti, mitä sinä olet tehnyt.

    VastaaPoista
  8. Kaunis huone. Tykkään kovasti Tiffany-valaisimista. Nätti tuoli ja rahi.

    VastaaPoista
  9. Ihana oma huone!
    Meillä on usein öisin "nyrkkeilymatsi" menossa, kun tökin miestäni kääntymmän, kun kuorsaa...kovasti silti väittää, että minä se olen, joka kuorsaa...:D
    No olisihan meilläkin yhdessä huoneessa vuode, johon voisin hipsiä...:)

    VastaaPoista
  10. Näyttää tosi ihanalle! Oma askarteluhuone on kyllä luxusta!

    VastaaPoista
  11. Onnea uudelle sopelle, näyttää tosi viihtyisältä! Blogissani on sulle tunnustus:)

    VastaaPoista
  12. Ihana tuollainen oma huone! Kateeksi käy. Miten liekin tuo huono-unisuus niin yleistä ja krohiseminen ;) Monesti oon miettinyt mihin yöllä siirryn, ei auta tönimisetkään.

    VastaaPoista
  13. Todella kaunis ja viihtyisän näköinen huone!

    VastaaPoista
  14. Lasten kotoa muuttaminen on kyllä haikeaa. Uusiokäyttö lasten huonelle tuo mukavasti väljyyttä. Minäkin olen vienyt ompelu-ja askartelujuttujani tyttären vanhaan huoneeseen.
    Ihan oman sopen sait tyttären huoneestä :)

    Mukavaa viikonloppua
    Heidi-Maaria

    VastaaPoista
  15. Näyttää varsin viehättävältä omalta sopelta. Ja kiva kun keskeneräisiä töitä ei tarvi välttämättä kerätä pois muiden jaloista.

    VastaaPoista
  16. Kaunis ja romanttinen huone! Keskeneräinen mosaiikkityö näyttää tosi lupaavalta ja tiffany-lamppu on ihana!

    VastaaPoista

Kiitos vierailusta blogissani!
Kaikenlaiset kommentit ja viestit ovat tervetulleita :)