Itsehillintää

Oon aika otettu,että oon pystynyt olemaan tekmättä siemenkylvöjä aiemmin kuin vasta eilen.
Ensimmäiset onnekkaat multiin päässeet olivat ;koristetupakat,ahkeraliisat sekä  "Vanilla"-sammarit.
Tomaatteja sekä chilejä pitää vielä hiihtoloman kunniaksi kylvää tämän viikon aikana  ja petuniat sitten vasta maaliskuun puolivälissä pistokkaina puutarhalta haettuna potteihin.
No,ehkä tulee jokunen petunia siemenestäkin kasvatettua ;)

(Tässä postauksessa kuvia naapurikylän Nakkilan maisemista sekä ystäväni satuhevosesta Irlannin Cob- Lahjasta ,jota käväisin kuvaamassa )






En oikein tiedä,että kannattaisikohan  ensi kesänä kokeilla paprikoidenkin kasvatusta avomaalla ruukuissa,niinkuin viimekesäistä tomaattikasvatusta,joka  onnistui huomattavasti paremmin kuin kasvihuoneessa???
Tuo mun kasvihuoneeni taitaa sijaita aivan liian kuumassa paikassa...
...no en osaa oikein sanoa...



Niinkuin aiemmin todettu kasvihuoneessa kasvaa hyvin vain erilaiset kurkut sekä yrtit.
Hmmm...
...pitäisköhän siellä kokeilla viiniköynnöstä??




Viiniköynnöksesetä kiinnostaisi tietää mikä olisi sopiva,isomarjainen,siemenetön ja makea rypäle kasvihuoneessa kasvatettavaksi kakkosvyöhykkeellä;ihan siis syöntiin tulisi ;ei suinkaan viinin panemiseen :D :D




13 kommenttia:

  1. Oi kun on kaunis paikka kuvissasi!
    Kyllä taimien kasvattaminen on hauskaa puuhaa, on kiva nähdä pienten sirkkalehtien vapautumista siemenkuoresta ja muita elämän ihmeitä.

    VastaaPoista
  2. Kääk vanilla-sammari kirjoitit ja luin minä joka ei siemeniä kylvä tänä vuonna.

    VastaaPoista
  3. todella kaunis kuvasarja!

    Minulla on hyvät kokemukset ulkoruukuissa kasvattamisesta, minulla on ollut tomaatteja, salatteja, yrttejä jne

    VastaaPoista
  4. Kivoja kuvia olet ottanut Minä olen jonkun verran laittanut siemeniä multaan osa on kyllä jo itänyt mutta osa ei, olen kaupoista etsinyt vanilisammettikukan siemeniä mutta en ole löytänyt :)

    VastaaPoista
  5. Chilit ja paprikat olen kylvänyt, mutta muut pitää jättää ihan viime tinkaan kun ollaan maaliskuun lopulla menossa reissuun. En uskalla jättää suurta määrää taimia esikoisen hoitoon...
    Ihanat kuvat!

    VastaaPoista
  6. Niin kauniita kuvia :) Ja mikä hevonen... Tuo taimien kasvatus ei onnistu multa :(

    VastaaPoista
  7. Kauniit kuvat ja tuo tinkkeri on upea.

    VastaaPoista
  8. Hienot maisemat ja kaunis hevonen!
    Meeri Saario on Suomen tietäjä noissa viiniköynnösasioissa. Hän kasvattaa Lohjansaaressa monia erilaisia viiniköynnöksiä. Hän on rakentanut viiniköynöshuoneenkin niille. Ehkä hän vastaa (on eläkkeellä) jos kysyt häneltä.

    VastaaPoista
  9. Oi, miten ihana hevonen, satuhevonen tosiaan. Muutkin kuvat ovat todella hienoja.
    Minä olen toistaiseksi kylvänyt vain pelaguun siemeniä ja ne ovat jo taimella. Muut aion laittaa vasta maaliskuun alusta lähtien. Joka vuosi hosun niiden siementen kanssa ja sitten on ikkunalaudat viikkotolkulla täynnä. Pikkuisen on kyllä koko ajan takaraivossa, että koska aloitan, mutta toistaiseksi on saanut hillittyä itseäni.

    VastaaPoista
  10. Uuu, mikä hevonen! Ja hienoja kuvia suomalaisesta maalaismaisemasta!
    Minä sain munakoison, paprikat, chilit ja latva-artisokan kylvettyä, mutta huonosti itävät, vain parit sirkkalehdet vasta kurkistelee mullan alta :( No jos ne sieltä vielä.. :-)

    Ihanaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  11. Ihanat heppakuvat. Mulla on chilit koulittu, mutta tomaatit vielä kylvämättä. Eilen pääsi taas monta pussukallista siemeniä multiin.

    VastaaPoista

Kiitos vierailusta blogissani!
Kaikenlaiset kommentit ja viestit ovat tervetulleita :)